Nabór wniosków w ramach programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

29 lipca 2024

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społeczne ogłasza nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
    - o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
    -o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
    - traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 800 000 000,00 zł.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu: 

  1. Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej bfs.mrips.gov.pl, w terminie od dnia 29 lipca 2024 r. do dnia 26 sierpnia 2024 r.
  2. Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do dnia 13 września 2024 r.
  3. Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.

Uwaga: Możliwość składnia wniosków za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego uruchomiona zostanie w późniejszym terminie, o czym poinformujemy w odrębnym komunikacie.

 

Przed złożeniem wniosku proszę o dokładne zapoznanie się z treścią Ogłoszenia o naborze wniosków w ramach Programu oraz treścią Programu, które opublikowane są na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
 

Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 14.08.2024 r.


GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
w RYMANIU


ul. Szkolna 7
78-125 Rymań

NIP: 671-10-43-521
REGON: 003801568

tel. +48 94 358 32 34
fax. +48 94 355 54 70

Adres e-mail: gops@ryman.pl
Strona internetowa: https://gops.ryman.pl
Strona BIP GOPS: https://bipgops.ryman.pl

Konto bankowe GOPS w Rymaniu:
POMORSKI BANK SPÓŁDZIELCZY W ŚWIDWINIE
ODDZIAŁ RYMAŃ
Nr konta: 97 8581 1043 0600 0404 2000 0001


Elektroniczna Skrzynka Podawcza:

ePAUP - kliknij

Adres skrytki nr 1 na ePUAP: /GOPSRyman/domyslna
Adres skrytki nr 2 na ePUAP: /GOPSRyman/SkrytkaESP


UWAGA !!!

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rymaniu zwraca się z prośbą, aby faktury, rachunki i noty księgowe były wystawiane na Gminę Rymań wg następującego wzoru:

Nabywca:
GMINA RYMAŃ
ul. Szkolna 7
78-125 RYMAŃ
NIP 671-18-08-627

Odbiorca:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w RYMANIU
ul. Szkolna 7
78-125 RYMAŃ

Ponadto informujemy, że pomimo w/w zmiany adres do korespondencji pozostaje bez zmian, dokumenty księgowe należy przedkładać jak dotychczas w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rymaniu (ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań).


* jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich potrzebuje pomocy
* jeśli wiesz, że w Twojej miejscowości mieszka rodzina, która żyje w ubóstwie
* jeśli masz informacje, iż w sąsiedztwie lub w miejscowości gdzie mieszkasz jest krzywdzone dziecko
* jeśli masz informacje ,iż dziecko pozostawiane jest bez opieki, że jest zaniedbane
* jeśli wiesz, iż osoba w podeszłym wieku nie radzi sobie z prowadzeniem gospodarstwa domowego
* jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich stał się ofiarą przemocy ze strony członka rodziny
* jeśli jesteś świadkiem przemocy w swojej rodzinie, w sąsiedztwie lub w szkole
* jeśli masz problem z alkoholem lub z innymi używkami
* jeśli w Twojej rodzinie nadużywa się alkoholu, a Ty nie możesz już z tym dłużej żyć
* jeśli Twój bliski z powodu nadużywania alkoholu zachowuje się w sposób, którego nie akceptujesz
* jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć o chorobie alkoholowej

Przyjdź i Skontaktuj się z Pracownikiem Socjalnym z Twojego Rejonu!